3 asiaa

sunnuntaina, lokakuuta 30, 2016



3 asiaa, joista pidän

Lämpimät torkkupeitot ja niiden alle nukahtaminen.

Värikkäät ruoka-annokset. Ne houkuttelee jo ulkonäöllään maistamaan ja yleensä onkin hyviä.

Halaamisesta ja hymyistä. Niillä saa hyvän olon itelle ja toiselle.

3 asiaa, joista en pidä

Kylmyys. Kylmä viima yhdistettynä pakkaseen ja pimeyteen on aika kurjaa.

Ilkeät sanat tai epäkohteliaisuus. Toisen kohteleminen huonosti (ilman syytä)
tai töykeästi puhuminen vaan saa mut vihaiseksi.

Nälkäisyys. Liian pitkään nälässä oleminen ei saa mitään hyvää aikaiseksi.






3 asiaa, joita tein viikonloppuna

Kävin juhlimassa 1-vuotiasta pientä tyttöä.

Vaihdoin syystakkien tilalle kaappiin talvitakkeja.
Ja tän lisäksi kuuntelin tälle vuodelle eka kertaa joululauluja!

Näin hassuja unia ja nautin siitä,
kun kellojen kääntämisen vuoksi saikin nukkua tunnin pidempään.

3 asiaa, jotka osaan

Innostua ja heittäytyä hetken mielijohteesta.
Spontaanit ideat on yleensä parhaimpia.

Pukea ajatukseni helposti sanoiksi.
Puhumalla mulla on helpoin ilmaista ajatukset.
Usein kirjoittaessa miettii miten toinen käsittää asian
ja voikin helpommin tulla väärinkäsityksiä.

Välittää ja tehdä pieniä huomionosoituksia toiselle.

3 asiaa, joita en osaa

Pitää vaatehyllyjäni siistinä paria viikkoa pidempään.

Olla analysoimatta liikaa. Välillä olis hyvä olla vaan ajattelematta.

Soittaa mitään instrumenttia. Vaikka rakastankin musiikkia.




3 asiaa, jotka haluaisin osata

Puhua italiaa tai espanjaa.

Käyttää kaikkia teknisiä laitteita sujuvasti hermoilematta.

Lentää. Pienenä unelmoin taikavoimista ja -kyvyistä.
Joten lentäminen ois aika siistiä.


3 asiaa, jotka minun pitäisi tehdä

Jatkaa vaatekaappien siistimistä ja pistää käyttämättömät vaatteet myyntiin.

Kirjoittaa essee liittyen ekologiseen kestävyyteen.

Unohtaa puhelin useammin ja keskittyä ympärillä olevaan.


3 asiaa, joista stressaan

Ajan riittämättömyys. Ois ihanaa,
jos töitä vois tehdä juuri siihen kellon aikaan,
kun huvittaa ja määritellä oma rytmi.

Asioiden suunnittelemattomuudesta tai jatkuvista muutoksista.
Jos joku asia on auki, haluaisin mahdollisimman pian tietää, mitä tapahtuu.
Oon siis välillä aika kärsimätön.

Tekemistä odottavat asiat. Joskus joku asia jää roikkumaan
ja se vaikuttaa helposti omaan fiilikseen.


3 asiaa, jotka saa minut rentoutumaan

Aurinko. Nautin kesästä ja valoisuudesta,
sen takia yleensä tykkäänkin suunnata talvisin etelämmäs lomalle.

Hieronta. Käyn aivan liian harvoin,
mutta joka kerta se tuntuu niin hyvältä.

Musiikki. Kuuntelen lähes päivittäin musiikkia ja hyräilen mukana.  


3 asiaa, joista puhun usein

Lomailusta ja eri matkakohteista.

Ruuasta ja mitä haluaisin kokeilla.

Tunteista. Oon jossain suhteessa aika herkkä
ja koen sen pelkästään vahvuutena.

3 asiaa, joita teen mielelläni

Pidän kodin siistinä. Nautin siitä, että ympärillä on tavarat paikoillaan,
vaikka toisaalta myös saan puolessa tunnissa makkarin sekaisin meikatessa
ja vaihdellessa vaatteita, kun oon lähdössä viettämään iltaa.

Otan valokuvia. Nautin kuvaamisesta, sillä tavalla alkaa jotenkin ihan eri
tavalla tarkkailemaan ympärillä olevaa. Ja kuviin voi palata jälkeen päin.

Käytän hymiöitä viesteissä. Mulla on pakkomielle laittaa yksinkertaisenkin viestin
perään hymy, muuten viesti näyttää liian tylsältä ja asialliselta.



3 asiaa, joita en tee mielelläni

Tiskaa astioita. Muistan eka asuntoni, jossa ei ollut astianpesukonetta,
ja tiskaaminen tapahtui yleensä vasta,
kun astioita oli kertynyt jo aikamoinen kasa.

Tuu jonkun säikäyttämäksi. En tiedä mistä mun kiljahtelu on peräisin,
mutta oon aika kova kiljumaan, jos joku mut pääsee säikäyttämään.

Mee uimaan Suomessa. Oon niin vilukissa, että useimmat nauraa,
kuin kauan mulla kestää päästä kunnolla uimaan.

3 asiaa, jotka haluaisin hankkia

Isomman sohvan, missä pystyis paremmin löhöilemään.

Nahkasaappaat. Loppujen lopuksi mulla on aika vähän kenkiä,
kun mietin oikeesti ostaessa niiden tarpeellisuutta.

Villeimmissä unelmissa talon jostain lämpimästä.

3 asiaa, joista unelmoin

Lumisesta, valkoisesta talvesta.

Onnellisesta tulevaisuudesta ja siitä, että saan tehdä asioita, missä oon hyvä.
.
Matkustelusta ja erilaisten kulttuurien kokemisesta.
Aina matkan jälkeen on sellanen olo,
että on niin paljon nähtävää ja koettavaa.


mekko - Cubus

3 asiaa, joita pelkään

Että mun valokuvat joskus tuhoutuis ja häviäis.

Pimeitä metsäpolkuja. Mulla on niin vilkas mielikuvitus,
että en lähtis yksin kävelemään pimeitä polkuja pitkin.

Kauhuelokuvia. En kato niitä juuri koskaan,
vaikka joskus itseaiheutettu pelkokin on joskus jännää.

3 asiaa, joita toivon tapahtuvan lähitulevaisuudessa

Että mun läheisille ja rakkaille tapahtuu asioita, joista voidaan iloita yhdessä.

Inspiroidun uusista asioista ja nautin elämästä.

Toivon, että tuleva talvi on kaunis ja täynnä piristäviä juttuja.

Ei kommentteja

Sisällön tarjoaa Blogger.

INSTAGRAM - @ninassusanne

Translate