"Tästä en malta luopua" -synttäriasu

lauantaina, syyskuuta 03, 2016







korvakorut - H&M / yläosa - Mötivi / hame / Bikbok


Vietin viikko sitten mun synttärijuhlia kaveriporukalla. Harvoin tulee järjestettyä isompia juhlia, ja nyt 30 vuotta täyttäessä se oli ihan paikallaan. Halusin mun synttäreille päälle jotain vaaleaa ja sopivan juhlavaa. Talvella tulee ihan tarpeeks pidettyä tummia värejä ja rusketustakin on vielä jäljellä, joten vaaleasävyinen paita-hame yhdistelmä toimi hyvin.

Pakkasin juhlapaikalle mukaan useamman eri vaihtoehdon, mutta päädyin kuitenkin siihen asuun, mitä olin ekana mielessä pyöritellyt. Päätin jo ennen juhlia, etten osta nyt mitään uutta vaatetta näitä juhlia varten, joka olikin loppujen lopuksi paljon helpompi vaihtoehto, kuin lähteä etsimään kaupoista sopivaa mekkoa.

Synttäriasuksi laitoin Mötivin beessin yksiolkaimisen paitamekon ja kermanvalkoisen trikoohameen. Yksolkaiminen mekko on vuosien takainen ostos, jota oon säilyttänyt, vaikka sitä tulee tosi harvoin käytettyä. Se on just niitä "tästä en malta luopua" -vaatteita, jotka säästyy vuodesta toiseen kirpparityhjennykseltä.

Yläosaa vois käyttää sellasenaankin mekkona, mutta halusin asuun jonkun erillisen hameen kuitenkin. Yläosa on ohutta kangasta ja se oli helppo kääntää osittain hameen sisään. Juhla-asussa, niin kuin muissakin vaatteissa, mulle on tärkeää asun mukavuus ja materiaali. Ton asun kans oli helppo olla koko ilta ja asu sopi hyvin iltajuhliin.

Hiukset vedin sivujakaukselle ja asettelin laineita lakalla. Joskus kampauskin on helpompi päättää sen jälkeen, kun vaatteet on jo päällä. Esimerkiksi tällaseen yksolkaimiseen asuun sopii mun mielestä just toispuoleinen kampaus tai hiukset ponnarille, jotta yksiolkaiminen yläosa pääsee esiin. Meikki oli samanlainen, kuin tässä postauksessa, mutta vähän tummemmilla silmien rajauksilla.

Seuraavassa postauksessa kirjottelen juhlien ruokatarjonnasta ja jaan pari reseptiä. Oon niin iloinen, kuinka onnistuneet synttärijuhlat oli. Mulle oli tärkeintä, että ihmiset viihtyi ja nautti. Ja naurusta ja tunnelmasta päätellen ilta oli enemmän kuin onnistunut!

Viettäkään oikein kiva ja rentouttava viikonloppu,



-Nina



1 kommentti

  1. Siis ihan kamala jotenkin toi paita, erityisesti kuosi.. Niin tätimäinen, että vanhentaa sua heti monta vuotta! :D

    VastaaPoista

Sisällön tarjoaa Blogger.

INSTAGRAM - @ninassusanne

Translate