UUDET HIUKSET - BALAYAGE TEKNIIKKA

torstaina, kesäkuuta 29, 2017



Kun tarpeeksi pitkään kevään mittaan asiaa pohdin, niin toteutin taas joka vuotisen hiusoperaation. Hiusten vaalentaminen raidoilla, latvoista tai muuta sen kaltaista on ollut mun 'kerta vuoteen kampaajalla' käynnin idea. Joka vuosi, kesän tullessa alan kaipaamaan jotain vaalennusta hiuksiin ja tällä kertaa se toteutettiin balayage tekniikalla, eli vapaan käden otteella hiuksia raidoittaen.

Tarkoituksena oli saada yleisilme huomattavasti vaaleammaksi ja raikkaammaksi. Juuri kirkastettiin sävytteellä, joka on lähellä omaa hiusväriäni ja latvaa vaalennettiin reilusti. Tykkään lopputuloksesta ja erityisesti siitä, että vaalennus toteutettiin luonnollisella liukuvärjäyksellä, ilman jyrkkää värieroa juuren ja latvan kanssa. Sävymaailma mukailee myös mun omaa, luonnollisen lämmintä hiussävyä. Vaalea latva ei tarkoita mulle missään nimessä harmaata, vaan sen pitää sopia yhteen lämpimän ruskean juuren kanssa. Näin hiuksia on taas helppo kasvattaa, ilman että joudun käymään kolmen kuukauden välein korjaamassa väriä.

Helppo ja luonnollinen on ne adjektiivit, jotka tulee lukeutua mun hiustyyliin. Sellanen tukka, mikä näyttää kivalta ilman superlaittautumista ja on erilainen, mutta luonnollisella tavalla. Latvoista leikattiin myös reilusti pois ja olemus keveni senkin myötä reippaasti. Kesä ja kesätukka on täällä!



Värin ylläpitämiseksi ostin hopeashampoota, jolla saa tehokkaasti viilennettyä ja poistettua auringon tuomaa kultaisuutta. Hiuksia täytyy kuitenkin tehokosteuttaa, sillä vaalennus ja hopeashamppoo itsessään on aika kuivattavia toimenpiteitä. Varsinkin, kun mun hius on aika karvainen laadultaan ja latvoista taipuvainen kuivuuteen.

BP Hairin suihkutettava hiusöljy ja kosteuttavat hiustenhoitotuotteet on mulle siis elintärkeitä, jotta hiukset näyttää terveiltä ja pysyy hyväkuntoisina. Oon aina ajatellut, että kun ei käytä kovin paljoa hiusta kuumentavia kihartimia tms, niin hiukset eivät kärsi. Mutta samoin kuin ihonhoidossa, hiuksetkin tarvii jatkuvaa hoitoa ja huolenpitoa.


Nina

Ei kommentteja

Sisällön tarjoaa Blogger.

INSTAGRAM - @ninassusanne

Translate