PUHDISTAVA SITRUUNASHOTTI

torstaina, toukokuuta 25, 2017


Tuoreet maut, kylmä ja juotava koostumus on ne jutut joista koostuu mun kesän lemppari välipala. Tuo määritelmä pätee niin smoothieihin, mehuihin, kuin muihinkin aamu- tai välipala syötäviin. Viime aikoina oon ostanut entistä useammin pensasmustikoita ja aamupalalla on pakko saada aina lasillinen jotain kesäisen raikasta. Tai edes shottilasi, kunhan siinä on tarpeeksi potkua ja makua, kuten tässä sitruunashotissa.

Sitruuna on kaikin puolin hyväksi terveydelle ja käytetäänhän sitä jopa kodin siivouksessa! Mun kehut menee kuitenkin nyt sitruunan syötäviin etuihin, sillä sitruuna auttaa mm. tasapainottamaan elimistön pH-arvoa, joka liittyy voimakkaasti ruuansulatukseen. Sitruuna poistaa tehokkaasti ylimääräistä nestettä kropasta ja toimii muutenkin puhdistavana tekijänä elimistössä.





Jotta sain sitruunashotista vielä kirpeämmän coctailin, heitin mukaan blenderiin myös inkivääriä, josta tein aikaisemmin postauksen. Tässä shotissa on se hyvä puoli, että vaikka maku on voimakas, voi sen kulauttaa kerralla kurkusta alas ja jälkimaku on raikas.


SITRUUNASHOTTI

tuoretta sitruunan mehua
inkivääriä
jääpaloja
ananasta tai banaania
maca-jauhetta
chiasiemeniä

_______

Eikö kesän kuulukin tuntua vähän kirpeältä, raikkaalta? Oon myös huomannut, että sitrushedelmien kirpeäänkin makuun voi tottua. Lapsena mulle ei ois saatu tällasta juomaa nimittäin millään myytyä. Mutta nyt se kuuluu mulla olennaisena osana pitämään vitamiinit ja hyvinvoinnin mukana arjessa.

Ihanaa viikonlopun odotusta!


Nina

Ei kommentteja

Sisällön tarjoaa Blogger.

INSTAGRAM - @ninassusanne

Translate